Специалност: Маркетинг - Международен маркетинг
Присъждана професионална квалификация: магистър по икономика
Ниво на квалификацията: образователно - квалификационна степен "магистър"
Конкретни изисквания за прием: Диплома за завършено висше образование и среден успех "Добър" и конкурсен изпит.
Конкретен ред за признаване на предходно учене:
• Информация и насоки:
Секретарят на Междууниверситетски магистърски програми дава първоначална информация за реда и условията за кандидатстване и записване на студентите. e-mail: mmp@vfu.bg, тел: +359 52 359 507, +359 52 359 607.
• Процедури:
- диплома за висше образование и документи по образец подадени по съответния ред и в определения срок;
- подбор на кандидатите по документи;
- събеседване с одобрените кандидати;
- класиране и записване на кандидатите.
Изисквания и правила за квалификация: За придобиване на квалификацията са необходими 90 кредита. От тях 55.5 кредита са от задължителни дисциплини, 13.5 кредита от избираеми дисциплини, 6 кредита от факултативни дисциплини и 15 кредита от магистърска теза/дипломна работа.
Профил на специалността: Програмата е предназначена за подготовка и обучение на ръководители и експерти с професионални интереси в областта на международното управление на фирмената дейност и международния маркетинг. За целта учебният план на специалността включва фундаментални и специализиращи учебни дисциплини, развиващи знанията и уменията на студентите в сферата на фирменото управление, международния бизнес и международното фирмено сътрудничество в условията на дигиталната икономика, европейската икономическа интеграция и други актуални направления на стопанската теория и практика. Полученото образование е стабилна основа за успешна реализация в бизнеса, администрацията, неправителствените организации и научните институции. Модулите, съставящи учебния план, покриват всички необходими потребности за успешно участие в осъществяването на международни маркетингови проучвания, ефективно използване на интернет маркетинг във фирмената дейност, реализиране на маркетингови проекти. Повечето модули съдържат и практическа част, включваща презентации, дискусии, работа в екип и групи, самостоятелни упражнения и работа по казуси за утвърждаване на придобитите знания.
Основни резултати от обучението: Студентите завършили магистърската програма "Международен маркетинг" познават основните техники за осъществяване на маркетингова дейност в национална и интернационална среда, умеят да използват различни средства за анализ и планиране на фирмената маркетингова дейност, могат да вземат маркетингови решения, да организират и провеждат маркетингова политика.
Професионална реализация на завършилите: Завършилите магистърска степен на обучение по международен маркетинг могат да работят като ръководители и специалисти в производствени и търговски организации с международна дейност, държавната администрация и международни организации, тъй като тази специалност предлага широк профил на знанията и уменията, подходящи за съвременната богата международна дейност на макро и микро равнище.
Възможности за продължаване на обучението – в образователна и научна степен "доктор".
Правила за семестриалните изпити, оценяването и оценките: Оценяването на семестриалните изпити се извършва на основата на писмен тест провеждан в аудитория или по интернет и покриващ целият учебен материал. На студентите предварително е представена и обяснена схемата от показатели за оценка. Изискванията по отношение решаването на теста са представени върху самият тест. Скалата за оценяване предполага 41% верни отговори за среден 3, респективно през половин единица за отличен 6. Тестовете са със закрити и открити въпроси. В крайната семестриална оценка се отчитат и резултатите от задължително представени курсови проекти. Проектите могат да бъдат представени и оценени по интернет преди изпита, като на студента се изпраща оценката и мотивите за нея. Студентът има право да внесе корекции и подобри проекта си, с което се отчита крайната семестриална оценка.
Изисквания за завършване: Завършване на обучението в магистърската степен се осъществява с защита на магистърска теза. Студентите имат право на избор на темата на основата на предварително зададени ориентировъчни теми, които на по-късен етап се съгласуват с научния ръководител. Студентът има право да посочи предпочитаният от него научен ръководител в съответствие с избраната тема. Защитата на магистърската теза се извършва пред комисия от хабилитирани преподаватели и поканени от практиката специалисти.
Вид обучение: редовно
Ръководител на програмата: проф. д. ик. н Лилия Каракашева
тел. +359 52 359 507
e-mail: mmp@vfu.bg